torsdag 13 juni 2013

Idag väljer jag mig!

Idag väljer jag mig!
Idag väljer jag stänga mina fönster
låsa mina dörrar
dra för mina gardiner

Idag väljer jag mig!
Så som bara jag kan göra
på mitt eget sätt
enligt mina egna regler

Idag väljer jag mig!
Idag tycker jag om mig själv fullt ut
jag är värd min egen omtanke och omsorg

Idag väljer jag att hålla hårt i min energi
att värna om min ork
att bejaka alla skuggor
att omfamna allt som är skadat och trasigt

Idag är jag helt i balans med hela mig och jag älskar det!

3 kommentarer:

  1. Jag undrar om det skulle vara okej om jag skriver ut texten och hänger upp den hemma på min vägg? Som en påminnelse till mig själv, att jag också är viktig.

    Kram!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kära Vanjavit! Klart du får!!! :-) Du är det viktigaste du har! Självklart ska du påminna dig själv om det varje dag! <3

      Radera